Jan Hop Roosendaal B.V.
  Onze vestigingen

Jan Hop Roosendaal B.V.

Keulsveld 2 4705 RS ROOSENDAAL (0165) 55 62 36

Subaru Autosponsor Noordkaap Challenge 2014

Vier Subaru’s voor organisatie van 6.000 km lange monstertocht

Aalsmeer – Deed Subaru vorig jaar nog met één auto mee aan de Noordkaap Challenge, een 6.000 kilometer lange tocht onder winterse omstandigheden voor een goed doel, dit jaar verschijnt het merk met maar liefst vier auto’s aan de start. De Subaru’s, bekend om hun betrouwbare boxermotoren en standaard Symmetrical All Wheel Drive, worden ingezet voor de organisatie en een BN’ers-team van 3FM Serious Request, dat rijdt voor het goede doel.

De Noordkaap Challenge wordt voor de vierde keer verreden en voert 35 teams in een veertien dagen en 6.000 kilometer lange tocht van het mediapark in Hilversum via de Noordkaap terug naar Haarlem waar 3FM’s Glazen Huis staat. Dat de finish samenvalt met de actie van 3FM is niet geheel toevallig: tijdens de tocht zullen deelnemers opdrachten moeten uitvoeren waarmee geld kan worden verdiend voor de Stille Ramp van Serious Request 3FM. Dit jaar wordt aandacht gevraagd voor meisjes en vrouwen die slachtoffer zijn van seksueel geweld in conflictgebieden.

Vorig jaar bracht een team met een Subaru XV de Noordkaap Challenge tot een goed einde, dit jaar vertrouwt de organisatie van het evenement op een XV, een Outback en een Forester om de rit door onder meer Denemarken, Zweden, Finland en Noorwegen in goede banen te leiden. De vierde auto, een Forester, wordt ingezet voor het team van 3FM Serious Request. Het team bestaat uit Lex Uiting, ex-jakhals en verslaggever van het ochtendprogramma van Giel Beelen en Ferry Somogyi uit GTST. Ook Kimberly Klaver van het AVRO-programma Atlas zal in de 3FM-auto plaatsnemen.

Arthur Verheijen, organisator van de Noordkaap Challenge, over zijn keuze voor Subaru: “Vorig jaar maakte de XV van een van de deelnemers al indruk, de auto kwam zeer goed uit de verf op de vaak glibberige ondergrond en de extreme omstandigheden waarmee de deelnemers te maken kregen. Ook dit jaar verwachten we zeer diverse omstandigheden en omdat alle Subaru’s zijn voorzien van vierwielaandrijving en dus voorbereid op alles dat we kunnen tegenkomen, reizen we met vertrouwen af naar het hoge noorden.”

Gedurende de ruim zesduizend kilometer lange tocht zullen de deelnemers niet alleen druk zijn om hun auto op de weg te houden gedurende de lange etappes, ook zullen zij onderweg opdrachten uitvoeren om geld in te zamelen voor het goede doel dat dit jaar door de Noordkaap Challenge  wordt ondersteund. De Noordkaap-challenge wordt verreden van 8 tot 20 december en is te volgen via een speciale app en natuurlijk via de Facebook-pagina van Subaru Nederland.